Świadczone usługi:
Zgodnie z art 150 par. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, jako uprawniony rzeczoznawca majątkowy, w wyniku wyceny nieruchomości mogę dokonać:
1) określenia wartości rynkowej;
2) określenia wartości odtworzeniowej;
3) ustalenia wartości katastralnej;
4) określenia innych rodzajów wartości przewidzianych w odrębnych przepisach.
Poniżej podaję przykłady sporządzanych przeze mnie wycen. Cena za usługę uzależniona jest od stopnia skomplikowania operatu wynikającego z charakteru nieruchomości i od ilości pracy jaką muszę wykonać wyceniając daną nieruchomość. Należy mieć na uwadze, że nie ma ona związku z wartością nieruchomości.
Zachęcam również do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami w pracy rzeczoznawcy majątkowego – jest to mini poradnik napisany specjalnie z myślą o Klientach.
Jak się przygotować do rozmowy z rzeczoznawcą majątkowym?
Nie przejmuj się jeśli nie wiesz, jak będzie przebiegał proces wyceny. Na pewno musisz wykonać pierwszy krok i się ze mną skontaktować.
Możesz to zrobić na trzy sposoby: poprzez kontakt telefoniczny, wysłanie wiadomości mail lub poprzez formularz dostępny na stronie, w zakładce Kontakt.
Na wstępie, przygotuj krótkie informacje na temat swojej nieruchomości, numer księgi wieczystej i podaj cel, dla jakiego ma zostać sporządzony operat szacunkowy. Nie wahaj się zadawać pytań, postaram się rozwiać Twoje wątpliwości i przekazać jakich informacji potrzebuję do dalszej współpracy. Nie obawiaj się przekazywać mi danych wrażliwych – są one niezbędne do wyceny. W swojej pracy dbam o przestrzeganie tajemnicy zawodowej – obowiązuje mnie art. 175.pkt. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz Kodeks Etyki Zawodowej Rzeczoznawców Majątkowych.
Poniżej zamieszczam przykładowy spis dokumentów potrzebnych do sporządzenia operatu szacunkowego, z uwzględnieniem rodzaju nieruchomości.
Lista oczywiście może ulec zmianie w zależności od celu wyceny. Dokumenty urzędowe mogę skompletować za Państwa (np. wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów). W przypadku nieruchomości komercyjnych lista dokumentów ustalana jest indywidualnie.
– numer księgi wieczystej
– akt notarialny lub inna podstawa nabycia, np. postanowienie sądowe
– numer księgi wieczystej (jeśli jest)
– akt notarialny lub inna podstawa nabycia, np. postanowienie sądowe
– zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej
– numer księgi wieczystej
– akt notarialny lub inna podstawa nabycia, np. postanowienie sądowe
– wypis z rejestru gruntów
– wyrys / kopia z mapy ewidencyjnej i zasadniczej
– wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego / studium
– decyzja o pozwoleniu na budowę lub warunkach zabudowy, jeśli została wydana
– numer księgi wieczystej
– akt notarialny lub inna podstawa nabycia np. postanowienie sądowe
– wypis z rejestru gruntów
– wypis z kartoteki budynków
– wyrys / kopia z mapy ewidencyjnej i zasadniczej
– wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego /studium
– pozwolenie na użytkowanie lub zawiadomienie o zakończeniu budowy / zgłoszenie do użytkowania
– pozwolenie na budowę lub warunki zabudowy
– projekt architektoniczno-budowlany wraz z opisem technicznym
– aktualne przeglądy stanu technicznego obiektu (zgodnie z art. 62 ustawy Prawo Budowlane)
– pierwszą stronę i ostatnie wpisy Dziennika Budowy, jeśli budynek jest w trakcie budowy